הכל על שמן - הרצאה

עולם השמן, יחד עם עולם החיטה ידוע עוד משחר הקיום האנושי. אז השתמשו והמסו את השומן מן החי, כבשים, עיזים ובקר והשומן הזה שימש לבישול, מאור וחימום. עם הקמת הטחנות לטחינת החיטה והשעורה לקמח, השתמשו באבני ריחיים מיוחדות למסיקת הזיתים לשמן.

במשך השנים שחלפו מאז התפתחו תוצרים חדשים בעולם הזה כמו חמאה שנחבצה מחלב עד שהשומן נפרד בה מהמים והיא התגבשה לגוש רך וטעים למאכל ולבישול עדין. ההודים השכילו להפוך את החמאה לשמן באמצעות הרתחתה ושריפת כל מוצקי החלב שבה (גי), והם משתמשים בו לצרכי ריפוי, טיגון, בישול וטקסים.
ענף נוסף שהתפתח הוא ענף השמנים האתריים שמשמשים הן לריפוי והן לטקסים.
כיום, עם התפתחות תעשיית המזון והמדע, יש לשמן מקום נרחב בתעשיה הזו באמצעות עשרות צורות של עיבוד ושימוש כגון כבישה קרה וחמה, זיכוך, העלאת נקודות העישון של שמן למניעת ועיכוב שריפתו וחימצונו, הפקת שמנים נוספים מהחי והכנסתם לקפסולות רפואיות בשירות המדע, השריית צמחים ושורשים בשמן (תשרית), כדי להעביר את תכונותיהם וסגולותיהם לשמן שישמש אח"כ לריפוי, תיבול מאכלים ואו בישול.

כמו כן, במסגרת חקר גוף האדם נמצא כי השמנים מהווים ונוטלים חלק נכבד בגמישות הגוף, במניעת ייבושו ועיכוב הזדקנותו. כן נמצא שכל המע' ההורמונלית בגוף מבוססת על שמנים שחלקם מיוצרים בגוף עצמו בתהליכים ביוכימיים וחלקם נצרכים חיצונית ומומרים בגוף לצרכיו  השונים.

על כל אלה ועוד דברים אשמח להביא בפניכם בהרצאה מיוחדת – הכל על השמן. השאירו פרטים לעוד מידע  >  או התקשרו: 052-3410151
שתפו:

סוגי הטיפולים

מתכונים מהבלוג

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? רוצים להזמין טיפול?

נא לבדוק את החיבור לרשת

דילוג לתוכן