עיסוי וטיפול שיקומי לפנים

ההיסטוריה של מודעות לטיפוח היופי ושימורו מתחילה ברגע שהאנושות עמדה על דעתה.

מאז ומתמיד העסיק "מדע היופי" את הנשים (וגם את הגברים) בכל חלקי העולם.

קליאופטרה רחצה את גופה באמבטיות של "חלב אתונות".

בכוש (מצרים) צבעו נשים בכוחל את עיניהן כדי להדגישן ולהעניק להן מראה מסתורי

בצילום – נפרטיטי. מוגדרת כאשה היפה ביותר בעולם העתיק

קיסריות יפן השתמשו בקמח אורז ואבקת פנינים כדי לשמר את עורן הלבן והזוהר.

במזרח הוסיפו עלי ורדים למים מהולים בחלב כדי לבשם אותם והכינו משחות מיוחדות מבוססות על חמאה, דבש, תבלינים ושמנים ריחניים שונים.

וגם אותנו, יחד עם התקדמות מדע הרפואה, מעסיק (מאוד!) נושא המראה החיצוני, טיפוחו ושימורו כצעיר יפה ובריא לאורך זמן ככל הניתן.

לצורך זה אנחנו נעזרים במשחות ובקרמים שונים המיוצרים במעבדות, בתוספי תזונה לפעולה פנימית, בניתוחים קוסמטיים, הזרקות ועוד.

קובידו – סודות היופי הקיסריים.

זהו הטיפול שהוענק לקיסריות סין ויפן במטרה להעצים ולשמר את יופיין הקורן והזוהר.
אז איך עושים את זה?

במאמר הזה אפרט על דרך הטיפול השיקומי בקליניקה שמטרתו היא להחיות את עור הפנים למראה צעיר, זוהר ורענן, לשפר ולחדש ככל הניתן (תלוי במצבו המקדמי), את מראהו ואת הגמישות שלו. להמריץ את התחדשות התאים באמצעות העיסוי והדיקור וכתוצאה מכך לשפר את מראה הקמטים שכבר קיימים ולמנוע ככל הניתן, קמטים עתידיים, נבצע ניקוי רעלים באמצעים שונים (כי הזוהר מתחיל מבפנים) וכן אתן כלים כדי להמשיך את הטיפול בבית בצורה עצמית ובדרך זו למנוע קמטים עתידיים ולהחליק וליישר ככל הניתן קמטים שכבר קיימים.

בניגוד להליכים רפואיים רגילים שבהם נדרש רפיון ושיתוק שרירי הפנים כדי לאפשר לחומרים המוזרקים למתוח את הפנים, כאן מגבירים את טונוס (מתח) השרירים עצמם ומעודדים יצירה של קולגן ואלסטין מתוך הגוף עצמו כדי ליצור ריקמה חזקה וגמישה. לריקמה הזו יש תפקיד חשוב וחיוני ביותר בפנים שלנו, כי מאות השרירים, השרירונים והסיבים שמרכיבים אותה אחראיים על הפעלת שרירי העיניים והעפעפיים, אחראיים על הפעלת שרירי הלסת, תנועות הלעיסה, החיוך והצחוק, אחראיים על המימיקה והבעות הפנים שלנו שבזכותם אנחנו לא נראים כמו רובוטים, והם המעניקים את המראה הייחודי לכל אדם ואדם ואדם.

דבר נוסף וחשוב ביותר – שרירי הפה והשפתיים שב"כ הם הראשונים להתקמט, מהווים חלק ממעגל שרירי הטבעות הקיימות בגוף והם האחראיים לסגירת הפה בזמן השינה (מצב שאין לנו שליטה עליו) ומונעים את התייבשות הריריות בתוך הפה וכניסת חיידקים מבחוץ.

הטיפול השיקומי לפנים מתחלק למספר שלבים :

שלב ראשון – עיסוי

בואו נדבר על עיסוי פנים שיקומי ולמה כדאי.

למאות השרירים, השרירונים והסיבים כולל הריקמה האלסטית שעוטפת אותם יש תפקיד חיוני ביותר בפנים שלנו..

הם אחראים להפעלת שרירי העיניים ןהעפעפיים, אחראים להפעלת שרירי הלסת, תנועות הלעיסה, החיוך, הצחוק, אחראים על המימיקה והבעות הפנים שלנו שבזכותם אנחנו לא נראים כמו רובוטים ומעניקים את המראה הייחודי לכל אדם ואדם.

את השרירים עוטפת ריקמה אלסטית (פאשיה) שמורכבת מקולגן ואלסטין ואשר היא אחראית להגמיש וללחח את השרירים והעור שעוטף אותם ומהווה את המעטפת שמתוכה צומחים השערות והריסים ואשר את חלקו החיצוני אנחנו רואים ובו נוגעים.

עם הזמן והשפעות המתח ולחצי היומיום, השפעות מזג האויר, הרעלים (על זה בפוסט נפרד), המזון, השתיה ודרך החיים שלנו (מישהו אמר קרינה ?!?), הריקמה הזו הולכת ןמתייבשת. היא אוגרת מתח שמצטבר וגורם לקמטים שמתרבים ומעמיקים.

כדי להרגיש טוב ולהיראות טוב ומלאי חיוניות וזוהר (כן ואטסון, למרות הגיל..), מומלץ לעסות את הפנים בעיסוי מיוחד שמשחרר מתח ולחצים, פותח חסימות וקשרים, מאפשר הזרמת דם וחמצן נקיים לעור, לרקמות ולשרירים, מגמיש ומרכך את הריקמה האלסטית ומאפשר ספיגה של חומרים מזינים ולחויות לעור ולרבדים שמתחתיו.

הטיפול הזה מומלץ גם לאנשים שסובלים מפציאליס (שיתוק פנים). הוא מזרז החלמה וחזרה מהירה לשיגרה בריאה

שלב שני – דיקור

תפקידו של הדיקור הוא לפתוח חסימות וקשריות בפנים ולגרום לסטימולציה שתיצור גירוי ועוררות בנקודה הנדקרת או בקמט.

הסטימולציה מאפשרת הזרמת דם וחמצן טריים למקום, מעוררת את הקולגן והאלסטין ומעניקה מראה חלק ומלא יותר לפנים.

שלב שלישי – ניקוי רעלים

אנחנו חיים בסביבה שבה איכות האויר, המזון, השתיה והחיים עצמם (סטרס, עישון, מזון תעשייתי וכו'), מלאים רעלים ומייצרים רעלים חדשים ונוספים כל הזמן.

הרעלים האלה נספגים בגופינו הן מבפנים והן מבחוץ דרך העור שלנו וגורמים להתייבשות והתנוונות תאים מוגברת ובעקב כך לקמטים והזדקנות מואצת של הריקמה האלסטית (פאשיה), ושל תאי העור עצמם, דבר הבא לידי ביטוי במראה עור עייף, דהוי, אפרפר ומקומט הן בשל הזיהום השוקע על העור והן בשל איכות הדם הזורם בעורקי הגוף.

תהליך ניקוי הרעלים מבוצע בקליניקה בשני אמצעים

הראשון – דיקור

השני – רפואת תדרים

הדיקור עצמו נועד לפתוח חסימות ולזרז הזרמת דם וחמצן לנקודת הדיקור הספציפית, אשר לה, כמו לכל נקודה ונקודה יש תפקיד מיוחד משלה במערך הנקודות לניקוי רעלים.

הדיקור מבוצע לא רק בפנים עצמם אלא מתפרש גם על פני נקודות מיוחדות נוספות בגוף שתפקידן לזרז את המערכות הפנימיות להפרשת פסולת לעשות את עבודתן במהירות וביעילות טובים יותר (והתוצאה כמובן, משתקפת בגוף).

רפואת התדרים משלימה את התהליך באמצעות שידור גלים אלקטרו מגנטיים (המתאימים במיוחד לגוף ולמטרה הזו), ובדרך זו מנקה את כל הגוף מרעלים ביולוגיים מיותרים ומזרזת חידוש ויצירת תאים בריאים בגוף.

שלב רביעי – מסיכות וקרמים

לטיפוח העור בעזרת קרמים ומסיכות טובים ומתאימים יש חשיבות גדולה מאוד כדי למנוע ככל האפשר את נזקי מזג האויר והשפעות הגיל.

לחומרים שאנחנו משתמשים בהם יש יכולת חדירה עד לרמה מסויימת של העור. עם התפתחות הטכנולוגיה, השאיפה היא שהם יחדרו מה שיותר עמוק כדי שההזנה והלחות יגיעו פנימה ויעשו את עבודתם כבר מבפנים. יחד עם זאת, יש חשיבות גדולה מאוד להסרת תאי העור המתים שמצטברים על השכבה החיצונית, לניקוי ותחזוקה הולמים ושוטפים כל יום ולשימוש בחומרים מהאיכות הטובה ביותר.

בשלבי התחזוקה השוטפים מומלץ להשתמש בסבון או תחליב ניקוי או מגבונים מותאמים במיוחד למטרה זו, לאחר מכן שימוש במים ובמי פנים עדינים לניקוי השאריות ורק אח"כ מריחת סרום מזין וקליל ועליו קרם לחות.

פעם בשבוע מומלץ לעשות מסיכת ניקוי מעמיקה ויסודית יותר ולאחר מכן מסיכת לחות..

בקליניקה עצמה מבוצע התהליך באמצעות משחות וקרמים שהוכנו בדקדקנות במיוחד למטרה זו.

החומרים כוללים שמנים מיוחדים שידועים עוד מימים ימימה כבעלי תכונות מרפאות ומשקמות ובעלי השפעה על העור, שמנים ארומתרפיים, מסיכות מיוחדות עם תכונות אנזימטיות ואבקת פנינים והתוצאה היא עור חי, בוהק וזוהר מבפנים ומבחוץ.

שלב חמישי – מתנות קטנות

זהו שלב התחזוקה השוטפת בבית עד לטיפול הבא בקליניקה.

  1. לשתות מים, תה ירוק (מכיל אנטי אוקסידנטים) ולהמעיט בצריכת קפה ומשקאות ממותקים ומוגזים.
  2. להמעיט באכילת שומנים מן החי ושומנים רוויים.
  3. אגוזים, שקדים, גרעיני דלעת, אגוזי ברזיל, שומשום, טחינה ואבוקדו מומלצים מאוד בצריכה שוטפת אבל גם בהם אין להגזים בשל תכולת השומן הגבוהה שבהם.
  4. לאכול הרבה ירוקים ועדיף מרירים כמו חסה, נענע, ולאמיצים גם אנדיב (הכבד אוהב מרירות) וכל אלה תורמים לכבד נקי רעלים.
  5. ‌לאכול במיה, חוביזה, וכל ירק שמכיל רירית כי הם מנקים את מע' העיכול ומע' עיכול נקיה ותקינה גורמת לספיגה יותר טובה של המזון והויטמינים/מינרלים שבו, ושחרור מהיר מכל הרעלים שיש בגוף ואשר עוברים דרך הצואה (ומע' עיכול נקיה = עור זוהר).
  6. לישון טוב, לעשות ספורט, לבלות עם חברים ולא לשכוח לצחוק ולחייך, כדי שהעולם יחייך אליכם בחזרה.

מקווה שתפיקו תועלת מהטיפים , לי זה עובד.

את הטיפולים מומלץ לבצע אחת ל- 3 חודשים ואחת לחודש לבצע טיפול פנים מקוצר שיכלול עיסוי, דיקור ותדרים לניקוי רעלים.

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? רוצים להזמין טיפול?

שתפו:

סוגי הטיפולים

מתכונים מהבלוג

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? רוצים להזמין טיפול?

נא לבדוק את החיבור לרשת

דילוג לתוכן